QUICKBLOGG

– den kvickaste bloggen på nätet om fallet Thomas Quick

Therese mamma kämpar för ett frikännande

leave a comment »


Väntar på svar. Inger-Lise Johannessen och kusin Eva Bjune hoppas varje dag att det ska komma ett samtal från Sverige där de underrättas om att målet mot Bergwall kommer att öppnas igen.

Inger-Lise Johannessen tror inte för ett ögonblick att Sture Bergwall mördat hennes dotter.
– Någon som bodde eller besökte området och kände Therese tog henne, säger hon till norska dt.no.

Tingsrätten i Hedemora valde att tro på historien om att Bergwall skulle ha tagit flickan efter att hon besökt en kiosk i närheten.
– Jag hade sett henne om hon hade gått till kiosken. Jag hängde ut genom köksfönstret, säger Inger-Lise Johannessen till dt.no.
Kusinen Eva Bjune är kritisk till polisutredningarna.
– Polisen har gått med skygglapparna.  De skapade ett monster. Det är fantastiskt att de kan säga att han kom på detaljer som endast en gärningsman kunde veta, säger Eva Bjune.
Inger-Lise väntar varje dag på att myndigheterna i Sverige ska ringa och tala om att Sture Bergwall får resning i fallet.
– Detta har varit ett olöst mysterium i 22 år. Jag ska fortsätta kämpa för sanningen. Jag kommer aldrig ge mig. Jag kan inte, säger Inger-Lise Johannessen.

LÄS OCKSÅ:

Kjemper for at Quick frifinnes – Dt.no

Written by Shine

juli 3, 2010 den 5:23 e m

Kommentera

