QUICKBLOGG

– den kvickaste bloggen på nätet om fallet Thomas Quick

Thomas Quick har blivit piratpartist

leave a comment »


Sture Bergwall har blivit medlem i piratpartiet. Det skriver han idag på Twitter.
– Jag kan inte tänka mig sossarna i regeringsställning, då kan jag heller inte rösta på MP el V. Nu har jag gått med i Piratpartiet, skriver han.

– Värnandet om yttrandefriheten, vår rätt att höras och delta i samhällsdebatten, var mitt främsta skäl att ansluta mig till Piratpartiet, skriver Sture Bergwall.
Den som följt Bergwalls twittrande har tidigare kunnat läsa att han inte längre kan tänka sig rösta på Socialdemokraterna. Sture Bergwalls ”försvarare” under åren som han dömdes oskyldigt för åtta mord, Claes Borgström, är medlem i Socialdemokraterna. I förtroende har han berättat för Bergwall att han siktar på en ministerpost.
– Med en sund politisk styrning av rättspsykiatrin hade inte tes-psykiatrin fått plats och därmed hade inte TQ kunnat skapats. TQ-skandalen är en rättslig skandal men också en vårdskandal. Detta sammantaget gör den till en politisk skandal, skriver Sture Bergwall.
Bergwall skriver att han övertygades om att bli piratpartist efter att ha hört bloggaren och piratpartisten Farmor Gun i ett radioprogram.

LÄS OCKSÅ:
Sture Bergwal nybliven medlem i piratpartiet – Politiker Bloggen

Written by Shine

mars 2, 2010 den 10:52 e m

Publicerat i Uncategorized

Kommentera

