QUICKBLOGG

– den kvickaste bloggen på nätet om fallet Thomas Quick

Therese Johannessens mamma: ”Lättnad om han blir frikänd”

leave a comment »


Inger-Lise Johannessen hoppas att tingsrätten återupptar ärendet, och att hon kommer att få de svar hon så innerligt behöver

Therese Johannessens mamma hoppas att det blir resning.
– Jag vet inte var Therese är. Jag vet inte vad som hänt med henne. Det skulle var en lättnad om fallet tas upp på nytt och han blir frikänd, säger Inger-Lise Johannessen, till dt.no.

Professor Ulf Stridbeck i Straffrätt vid Oslo Universitet säger till tidningen att domarna endast bygger på Sture Bergwalls erkännanden.
– De stöttas inte av några tekniska bevis. Det finns heller inga vittnen. Der gör att jag inte är överbevisad om att domarna håller, säger Ulf Stridbeck till dt.no.
Professorn tror att bristen på teknisk bevisning och vittnen kan leda till att Sture Bergwall frikänns för morden.

Erkänna sina fel
Therese Johannessens mamma tycker att polisen inte gjort tillräckligt för att utreda dotterns försvinnande.
– Polisen måste upphöra att vara så fast beslutna. Jag önskar att de skulle erkänna att de har gjort fel i denna fråga. Om fallet kommer upp igen, så jag hoppas att de kommer att ta fasta  på den senaste säkra observationen av Therese. Det var en soldat som såg Therese i backen där vi bodde. Jag tror att hon försvann därifrån, säger Johannessen till dt.no.
Mamman säger att hon tycker det är hemskt att polisen inte har tagit utgångspunkt i soldatens observation.
– Det finns mycket de har inte sett att jag tycker att de borde ha sett,  säger hon till dt.no.
Hon hoppas att Bergwall frikänns om fallet skulle återupptas och att hon får de svar hon så innerligt behöver.

LÄS OCKSÅ:
Therese Johannessens mor håper saken gjenopptas – dt.no

Written by Shine

februari 9, 2010 den 10:12 f m

Kommentera

