QUICKBLOGG

– den kvickaste bloggen på nätet om fallet Thomas Quick

Chatt med Leif GW Persson

with one comment


Leif GW Persson

Leif GW Persson chattade på SVT idag om mordutredningarna kring Pernilla och Engla. Polisprofessorn fick bland annat frågan ”Är det här den största skandalen inom polisen historiskt eller finns det liknande?”

– Det finns värre. Utredningarna kring TQ. De trotsar all beskrivning och har bl. a. bidragit till att skydda de verkliga gärningsmännen, svarar Leif GW Persson.

LÄS CHATTEN HÄR

Written by Shine

februari 4, 2010 den 2:08 e m

Publicerat i Uncategorized

Ett svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Hej Leif,
    Jag är själv forskare (som du) och har ofta hört att jag varit stollig, men i slutändan har jag fått rätt. Varför tror du man är stollig för att man misstänker personer inom palme-familjen. så vitt jag förstått s är detta ett inte alltför ovanligt senarium. jag tror lisbeth hade vissa problem med sin man, och även hennes son… VOm jag skulle legat bakom en eliminering av en viss person så skulle jag noga se till att jag inte själv blev misstänkt, t.ex. genom att se till att jag själv blev skadad i samband med dådet. Please, rätta mig om jag har fel. Tids nog är jag ganska övertygad om att sanningen kommer fram, och att mina misstankar besannas. Det var uppenbart att paret gick en förutbestämd väg…

    ragnar mattsson

    februari 22, 2011 at 9:09 e m


Kommentera

