QUICKBLOGG

– den kvickaste bloggen på nätet om fallet Thomas Quick

Therese Johannessens mamma talar ut om smärtan

leave a comment »


”Min dotters mördare går fri”

Inger-Lise Johannessen har inte för ett  ögonblick trott att Thomas Quick mördade hennes dotter Therese, nio år. Länge kände hon sig ensam om att tro att hennes dotter drabbats av ett annat öde. När nu Sture Bergwall tagit tillbaks sina erkännanden är hon inte längre ensam.

– Det var en enorm lättnad att inte vara ensam längre, säger hon till norska Dagbladet.
I snart 22 år har Inger-Lise  förgäves väntat på svar om vad som hände hennes dotter som försvann i stadsdelen Fjell i Drammen 1988.
– Jag vet inte vad som hänt henne och därför klarar jag inte av att tänka på henne som död- Jag får aldrig frid och längtar efter ett svar. Jag har aldrig gått igenom en sorg. Det är ett tomrum, en sorg som jag inte har bearbetat, Jag har lärt mig att leva med det, men det går i vågor, med många tankar och mycket smärta, säger hon till tidningen.

LÄS ARTIKELN HÄR:
”Min datters drapsmann går fri” – Dagbladet.no

Written by Shine

januari 11, 2010 den 6:07 e m

Kommentera

