QUICKBLOGG

– den kvickaste bloggen på nätet om fallet Thomas Quick

Nytt avslöjande: Thomas Quick finns på Twitter

with 2 comments


Imorgon kommer äntligen beslutet om Thomas Quick får resning eller inte. Nu kan bloggen avslöja att Sture Bergwall twittrar om sitt liv inne på sjukhuset. Följ honom här - direkt på bloggen.

”Fjärilar i magen men i grunden är jag trygg; det kommer att gå bra, på sikt kommer det att gå bra oavsett vad som händer denna vecka.” Sture Bergwall, 2009

Nu kan bloggen avslöja att Thomas Quick finns på Twitter. Under pseudonymen ”Berma2” har Sture Bergwall twittrat sedan den 12 november. Idag gick han ut offentligt med att det är han som ligger bakom signaturen.

– Jag lever nu mera med devisen ”Jag har inget att dölja” och har då heller inget behov av att gömma mig bakom en signatur, skriver Sture Bergwall.
I sitt twittrande berättar Sture Bergwall om sitt liv innanför den slutna rättsspsykiatrins murar. Det är en spännande läsning för den som vill veta mer om den kanske mest ökända personen i Sverige sedan 1990-talet. Den som följer twittrandet får en insyn i hur livet är inne på den slutna anstalten, om Sture Bergwall kamp för upprättelse, och en inblick i hans vardag.
– Ljuset från den bländvita snön når in till min cell – jag tar det som ett gott omen, skriver Sture Bergwall.

Bloggen avslöjade Quick
Det var efter ett inlägg på advokaten Pelle Svenssons blogg som avslöjandet blev möjligt. Svensson hänvisade till ett av Berma2´s inlägg och Quickbloggen snappade naturligtvis upp att Berma2 var en användbar källa. Sedan dess har vi haft misstankar om vem som dolde sig bakom signaturen. Idag gick Sture Bergwall alltså ut offentligt med att det verkligen är han.
– I morgon avgörs det om jag beviljas resning – orkar rättssamhället med ett ja? Oavsett hur det går i morgon är det på sin plats att påpeka vilket otroligt arbete advokaterna Thomas Olsson och Martin Cullberg utfört, skriver Sture Bergwall.
Från och med nu kommer ni att hitta det spännande Twitterflödet från Thomas Quick i högerspalten på den här sidan.

Written by Shine

december 16, 2009 den 2:37 e m

Publicerat i Uncategorized

2 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. När jag såg dokumentären om Thomas Quick blev jag väldigt arg och förvånad. Arg för att Thomas blev så felbehandlad. Förvånad över det så kallade rättsamhället, hur dåligt och falskt det var.

    Min fråga är hur kan advokater mfl. kränka Thomas Quick mot falska anklagelser.
    Sparka inte på den, som redan ligger ner.

    Mvh: Madelene.

    Madelene

    januari 11, 2010 at 11:09 e m


Kommentera

