QUICKBLOGG

– den kvickaste bloggen på nätet om fallet Thomas Quick

Sluten psykiatrisk vård

leave a comment »



Rasta Hunden, Sundsvalls stoltheter, legendariskt svenskt ska-punkband som bildades 1979 och upplöstes året därpå. Här med en träffande låt om den slutna psykiatriska vården.

Sluten psykiatrisk vård

Kvitterade ut mina nycklar, kvitterade ut min makt
Kvitterade ut min vita rock, å stod där i all min prakt
Lås efter lås efter lås, de e sluten psykiatrisk vård
Han sitter där på obestämd framtid, hans chans de e att vara hård

De e va dom kallar vård

Väckning klockan sju, frukost klockan halv åtta
Dagen går åt till att vänta på mat, inlåst halv nio, få pissa i en potta
Hans liv de e en väntan, en väntan på att få svar
Svaret på den stora frågan, har jag något liv kvar?

Va har han kvar att leva för? Han e sen många år bränd
Bränd av samhället å dess vård, bränd av oss fria människor, bränd

Hur ska han kunna klara sig bland oss vanligt folk
När han har suttit ett liv bakom murar – Han e rädd
Han behöver en tolk


LYSSNA MED BÄTTRE LJUDKVALITÉ PÅ SPOTIFY:

Rasta Hunden – Sluten Psykiatrisk Vård

Written by Shine

december 9, 2009 den 1:40 e m

Publicerat i Blandat

Kommentera

